fredag 27. april 2012

Brukeromtale Bumbleride Indie!

Til dere som venter i spenning, her kommer min første dom:

Ja, hvor skal jeg begynner?

Forventningene til denne vognen var jo skyhøye, i og med at vi har hørt så utrolig mye positiv om den. Jeg prøvde likevel å skru ned forventningen en del hakk, da jeg var redd jeg kom til å få en stor nedtur...


Førsteinntrykket da jeg pakket opp vognen, var at Indie er en vogn av god kvalitet. Dette er en skikkelig vogn, noe man merker allerede når man setter sammen vognen. Ingen plastikkdeler eller andre "billige" løsninger, men gjennomført god kvalitet på alle delene av vognen. Det som stikker seg mest ut på denne vognen, er den fantastiske sittedelen. Aldri tidligere har jeg sett en trehjuling med så god polstring og komfort for barnet, og her trenger man virkelig ikke seat-insert for at barnet skal sitte/ligge bedre. Et stort pluss!

I tillegg har den helt fantastiske seler, som kan justeres slik at den passer perfekt til en liten baby, samtidig som den også passer perfekt til en 4 åring. Bumbleride Indie er jo amerikansk og der bruker de ofte sportsvognen helt fra nyfødt av. Derfor følger det med spedbarnsinnlegg i tillegg til at selene kan bli så smale at de omslutter en liten baby. Jeg ville selv aldri lagt en nyfødt i en åpen trehjuling, i hvertfall ikke i dette klimaet vårt, men det er et stort pluss at babyen vil sitte/ligge bra den dagen h*n vokser ut av bagen. De fleste trehjulinger er jo ofte åpne og uten støtte for de minste barna, og passer ikke så godt de første månedene etter bagperioden. Dette er altså ikke noe problem med Indie, og jeg er utrolig imponert over hvor lun de har klart å lage denne vognen. Liggestillingen er helt flat og med justerbar fotstøtte, samtidig som kalesjen kan dras langt langt frem. Ved bruk at et stormtrekk på denne vognen, vil den bli utrolig lun selv i vind, regn etc.


Kalesjen til Indie er bare helt rå. Så liten og nett sett ovenifra, men man kan altså dra den langt frem over barnet (selv i liggestilling). Den går liksom i en bue over barnet, og skjermer utrolig godt mot både sol og regn. Jeg tror rett og slett at en solkalesje er overflødig på denne vognen.


Alle detaljene på Indie er så forseggjort, og jeg vil da særlig nevne fotbrettet som består av 3 lag; selve rammen, så et lag med gummiert lag og så til slutt stoffet. Bare sånne detaljer som gjør at denne vognen imponerer meg. Og det må også legges til at jeg elsker fargen på vår vogn, seagrass, helt nydelig!



Selve vognen er mindre og nettere enn andre trehjulinger jeg har hatt, og det merkes når man er i butikker eller andre steder hvor det er liten plass. Indie er kun 62 cm bred, til sammenlikning er Easywalker Sky 65 cm. Et annet pluss et at man i tillegg har godt utsyn over kalesjen da denne er liten og nett. Kalesjen har selvfølgelig titteluke, og er enkel å justere i ønsket posisjon. I tillegg har den en liten lomme på baksiden av kalesjen, til f eks nøkler eller mobil.


Vognen blir veldig liten sammenlagt (82x62x38cm), og jeg syns den tok betydelig mindre plass i min bil enn både Easywalker Sky/Qtro og Mountain Buggy. Den blir temmelig kompakt og firkantet, slik at den er lett å plassere i bilen. Den har også klips på begge sider som man fester når vognen er sammenslått, slik at den forblir sammenslått. Bærehåndtak og Indies lette vekt (kun 9 kg) gjør at det er enkelt å bære med seg vognen.


Man skulle tro at siden vognen er mindre og nettere enn andre trehjulinger så vil sittedelen også være merkbart mindre, men nei, saken er faktisk den at Indie har lang liggelengde (95 cm) og det er høyt under kalesjen, slik at selv de største barna får plass. Barnet vil ha god plass helt frem til det er 110 cm og 20 kg (ca 5 års alder), med andre ord så lenge barnet har behov for vogn.


Ryggen er trinnløs og justeres enkelt med et grep bak ryggen, helt genial løsning. Ikke noe problem å stille ryggen opp eller ned, selv om barnet sitter i vognen og lener seg inntil ryggen.


Videre har vognen avtagbar bumperbar som kan stilles i ulike posisjoner, samt er lett å ta av.



 Og vi må virkelig ikke glemme handlekurven, for den er stoooor og utrolig lett å komme til. Jeg ser frem til å dra på shopping med denne vognen, og med god avtand både til bakken og til fremhjulet er det ingen fare for at handlekurven subber borti noe selvom man fyller den til randen...  Og personlig ser jeg ikke lenger behov for å ha en trille liggende i bilen eller til ferieturer, da Indie er så liten og nett at den uansett blir førstevalget. Jeg vil si at Indie størrelsemessig er en mellomting mellom en reisetrille og en vanlig trehjuling, men med finesser som overgår de fleste andre vogner. Jeg er redd man kun trenger én vogn ved kjøp av Bumbleride Indie... hehe... Tenk å reise på ferie med en vogn som er god å trille, har fantastisk sitte-/liggekomfort, samt stor handlekurv, og samtidig er liten og nett.  Kan man be om mer? Ja, for ikke å glemme den store kalesjen som skjermer fra solen (hvis man er så heldig å feriere i varmer strøk). Det må også nevnes at kalesjen til Indie både har en pustende kalesje som slipper varmen ut når det er varmt, samtidig som den beskytter barnet fra solen med SPF 45.


Så til trillekomforten. Indie har store gode lufthjul, hvor forhjulet kan låses. Den er fantastisk å trille på asfalt, har god fjæring og er meget stødig og ordentlig. Jeg har ikke fått testet den i skikkelig skogsterreng ennå, men på grus og gress var det i hvertfall ikke noe å utsette på den. Jeg kommer tilbake med utfyllende omtale angående trillekomfort og fremkommelighet når jeg har fått brukt vognen litt mer.

Dette er altså min første, litt uoversiktlige, erfaring med Bumbleride Indie, men jeg lover at det kommer mer info etterhvert. Og det er bare å stille spørsmål! Alltid like vanskelig å få med seg all informasjonen man ønsker i en brukeromtale, men her er i hverfall litt info til dere som venter spent ;)

Bumbleride Indie leveres med bumperbar (frontbøyle) og koppholder. Regntrekk kjøpes separat!

74 kommentarer:

Lissy sa...

Støtter alt du skriver om denne vognen. Jeg kjøpte den til min yngste når han var 5 mnd, og har brukt den nå siden september 2011. Det er den beste og peneste vognen jeg noen sinne har hatt. Nå får man jo også kjøpt den i Norge, og det er bra for alle småbarnsforeldre som er på utkikk etter den perfekte vogna:-)

Vognverden sa...

Hei Lissy!

Tusen takk for kommentaren. Veldig hyggelig å høre fra en som har hatt vognen litt lenger enn oss andre, og selvfølgelig veldig betryggende at du fremdeles er like fornøyd :)

Håper det er greit at jeg legger ut kommentaren din i et eget innlegg, slik at flere får sett omtalen. Tusen takk :)

Lissy sa...

Selvfølgelig:-)

Anonym sa...

Er det helt rett/rak sittestilling på denne?

Vognverden sa...

Hei Anonym!

Sittestillingen på Indie er temmelig rett, ikke 90 grader, men rettere enn f eks Mountain Buggy og tilsvarende trehjulinger.

Anonym sa...

Oj takk for raskt svar! ;) er det rakere sittestilling på ew qtro? Nå står valget mellom babyjogger city elite, ew qtro og indie.. Hvem ville du valgt? Gutten min er lang og stanger i kalesjen og ser ikke ut som han sover godt med kalesjen oppi hodet på de vognene jeg har nå. Har city cross og teutonia.

Vognverden sa...

Hei igjen!

Jeg vil tro at city elite og indie har ganske lik sittestilling, og at qtro er litt mer tilbakelent. Jeg ville valgt bort qtro av disse 3, da denne har mye mindre kalesje enn de to andre, samt at den ikke har trinnløs regulering av ryggen. Har dessverre ingen erfaring med city elite, men det ser ut som en veldig god vogn. Etter å ha prøvd over 30 vogner og utallige trehjulinger, har jeg imidlertid endelig funnet min favoritt i Bumbleride Indie. Det som er positivt med den i forhold til city elite er at den er nettere, og dermed kommer lettere frem på trange steder (som feks butikker), og at den blir mindre sammenlagt. Indie tar ikke stort mer plass enn en trille i bilen min, så etter å ha fått Indie i hus, solgte vi maclaren trillen vår.

Lykke til med valget av vogn!

Anonym sa...

Takk;) må innrømme at valget har falt på en ew qtro.. Bestilt i dag så får vi se. Valgte den fordi det skal bli en hovedvogn og de 4 hjulene fristet veldig siden de to fremste er svingbare.. Det virker som den kan brukes til alt og det liker jeg. Og jeg har ikke hørt om noen som har opplevd at ungen har vokst ut av de.. Håper dette var rette valget..Indie fristet veldig men nå er valget tatt. Spennende. Takk for input!

Vognverden sa...

Gratulerer med vognkjøp! Krysser fingrene for at du blir mer fornøyd med qtro enn jeg var :-) Dessverre er sittedelen på qtro bare 3 cm lengre enn city cross, og bare 1 cm lengre enn teutonia sine. Har du prøvd sønnen din i qtro?

Anonym sa...

Å huff da.. Nei ble litt sjangse dette.. Men det virker som om kalesjene på de to er med på å få det til å virke trangere. Synes de er slarkete bak når vognene er i liggestilling. Men synes folk nevner at qtroen er så fin til lange barn? Nei vi får bare se når den kommer. Det går vel kanskje an å bytte den hvis den er for kort?

Vognverden sa...

Ja, det stemmer nok det med kalesjene (ihverfall på teutonia). Kalesjen på qtro er høyere, men dessverre hjelper ikke dette når vognen er i liggestilling. Angående at qtro skal være fin til lange barn, var dette nytt for meg. Jeg er nok ikke av samme oppfatning, og skulle jeg anbefale en vogn til lange barn ville jeg sagt Babyjogger. De kan barnet bruke frem til skolealder...

Siden du sier at du bestilte i dag, regner jeg med at du har bestilt via nettet, og da er det ikke noe problem å returnere vognen. Jeg krysser fingrene for deg, og håper jeg tar feil med tanke på liggelengden.

Anonym sa...

Skjønte det selv nå.. Har allerede sendt mail om å kansellere ordren. Mye rot men sånn er det vel med første ungen;) vi går for babyjogger. Den er superlang. Og jeg får bare tørre de tre hjula. Han skal ikke bruke den i bhg, bare turer i helger og til og fra bhg. Så da er den vel trygg nok. Hadde bare indie vært like lang som bj.. Drømme drømme. Men ettersom den bare er 2 cm lengre enn ewq så blir det babyjogger ja;) herre min for et styr.. Men tusen takk for at de hjelpsomme kommentarene dine altså;) gull verdt at noen deler erfaringene sine med oss newbies;)

Vognverden sa...

Høres mye smartere ut å gå for en Babyjogger. Han ville nok ikke vokst ut av Bumbleride før ved 4-5 års alder heller, men Babyjogger kan jeg nesten garantere at han ikke vokser ut av...

Og når det kommer til tre hjul, behøver du ikke tenke på det med stabilitet. Nå har jeg som sagt ingen erfaring med Babyjogger, men Bumleride er faktisk stødigere og har bedre tyngdepunkt enn qtro. Ser for meg at Babyjogger også er meget stabil.

Bare hyggelig å kunne hjelpe til. Jeg vet selv hvor lett det er å gå seg vill i jungelen av barnevogner...

Anonym sa...

Hei finner ingen plass det står om kos baggen er altså kan du ha den begge veier og sportsdelen kan den vær begge veier? Tenkte å spør her siden du har prøvd den :)

Vognverden sa...

Hei Anonym!

Sportsdelen er kun fremovervednt på Indie. Bagen er en hardbag som monteres oppå sportsdelen, i samme fester som kalesjen til sportsdelen. Bagen er kun vendt mot den som triller.

I og med at det er full liggestilling på sportsdelen er det også mulig å bruke en mykbag i denne, og da blir bagen naturlignok vendt fra den som triller.

Fant dessverre ikke noe bilde av singelvognen med bag i farten, men her har du bilde av tvillingvognen med bag:

http://www.vognverden.blogspot.no/2012/06/brukeromtaler-bumbleride-indie-twin.html

Anonym sa...

Hei å takk forsvar lurte og på hvordan kalesjen på baggen er kan den trekkes frem slik som på sportsdelen eller er den fast. Har veldig lyst på denne vognen men siden det er på nett bare blir det jo vanskeligere å prøve først, derfor spør eg her :)

Bente sa...

Hei,
Jeg har en mann på 2 m og er skeptisk til de fleste vogner for han får ikke langet ut for da går han inn i bremsen under vogna. Er det noen som er lange som har prøvd vogna?

Vognverden sa...

Hei anonym!

Jeg svarer gladelig på spørsmål:)

Bagen til Bumbleride er mye lunere, dypere og har bedre kalesje enn alle de andre trehjulingene jeg har vært borti. Det går dessverre ikke an å trekke kalesjen så langt frem som på sportsdelen, men kalesjen står ikke i 90 graders vinkel rett opp, slik tilsvarende bager gjør. Kalesjen går litt ut over stormtrekket, så babyen ligger lun og godt:)

Vognverden sa...

Hei Bente!

Jeg skal høre litt rundt angående høye menn og Bumbleride:)

Bumbleride har knekkhåndtak, og da vil naturlig nok høye folk komme ennå nærmere vognen, så mulig dette ikke er den beste vognen for høye folk.

Jeg vil generelt tro at teleskophåndtak passer best for høye mennesker, da disse i høyeste posisjon er lengst unna vognen.

Anonym sa...

Hei!
Fikk ikke helg klart for meg om du er positiv til hardbagen også. Vurderer dette som førstegangsvogn og har ingen peiling på vogner generelt, men syns denne virker best hittil. Håper bare at hardbagen er lett og grei og ha med.
Var det muligheter for bilstol adapter?
Takk :)

Vognverden sa...

Hei Anonym!

Vi er meget positive til hardbagen også:) Det er den letteste babybagen vi noen gang har vært borti, samtidig som den er blant de lengste på markedet og har en lun og god kalesje.

Så vi kan helt klart anbefale denne bagen, og har kun positiv erfaring med denne.

Lurer du på noe mer angående bagen, er det bare å spørre:)

Ja, det er bilstoladapter til Indie.

Anonym sa...

Hei
Hvordan er det med stabiliteten.
Jeg har TFK joggster Twist og vurderer overgang til Bumbleride da den så mindre ut sammenlagt og er lettere. Men lurer på om den vill tippe bakover lett?
Ser noen kommentarer i forum som kan finnes når du googler bumbleride er det noen som skriver den velter i vinden osv.:)
Nina

Vognverden sa...

Hei Nina

Finner det litt merkelig at noen sier at den velter i vinden... Indie er faktisk den mest stabile trehjulingen jeg har vært borti, og den har mye bedre tyngdepunkt enn TFK, Mountain Buggy, Easywalker etc. Stabiliten på Indie er en av de tingene kundene legger spesielt merke til når vi demonstrerer denne vognen.

Jeg har til og med fått min datter på 2,5 år til å sitte ved hodeenden når vognen er i liggestilling, for å sjekke om den tippet bakover. Men vognen var like stabil.

Anonym sa...

Å så bra, ja er litt skeptisk når det er forum diskusjoner for noen skriver jo bare tøys:)
Tusen takk for svar.
Nina

Anonym sa...

Jeg står virkelig fast mellom denne vogna og BJ city elite! Ingen som har sammenlignet dem, eller som har noen formeninger?

Anonym sa...

Hei, er denne kompatibel med be safe IZI?
Takk :)

Vognverden sa...

Hei

Vi har kun adapter for Maxi-cosi/Cybex, beklager!

Anonym sa...

Hei. Fikk vognen i går, og så langt kjempefornøyd. Lurer bare på hvilket regntrekk/stormtrekk som passer best?

Vognverden sa...

Hei Anonym!

Vi anbefaler dette regntrekket til Indie: http://www.vognverden.blogspot.no/2011/11/verdens-beste-regntrekk.html

Av stormtrekk, syns jeg Stay-put weatherproof sitter best på vognen: http://www.vognverden.blogspot.no/2011/04/mal-pa-stay-put-weatherproofstormtrekk.html

Anonym sa...

Hei! Vil virkelig takke deg for dette innlegget. :) Har lett og lett etter den perfekte vogn nummer to, har emmaljunga Edge duo, og har vært på jakt etter ei lettere vogn. Etter noen måneder med internettsøk, vært innom butikker, fant aldri den perfekte vogna. Alltid manglet det noe, følte jeg. Så satt jeg meg ned, nå måtte jeg finne ei vogn.. I jungelen av vogner! Da havna jeg helt tilfeldig inn på denne sia, aldri hørt om merket på vogna en gang. :) Så nå er den bestilt, helt svart, 2013-modell. Gleeeeder meg til den kommer :) Er du fortsatt fornøyd med den?

Hilsen Malin

Vognverden sa...

Hei Malin!

Takk for koselig tilbakemelding, og takk for din bestilling. 2013 modellene er ventet inn på lager i morgen og blir videresendt med en gang. Håper du blir like fornøyd med vognen som vi er:) Ja, selv etter å ha trillet Indie i over 1 år nå, har jeg ingenting å utsette på den:)

Anonym sa...

Hei :) jeg lurer på om den grei fir høye folk? Mannen er nesten 2 meter... :) ellers virker denne vogna helt topp :)

Vognverden sa...

Hei

Vår erfaring er at teleskophåndtak passer best for høye folk. Problemet med knekkhåndtak (som Indie har) er at jo høyere man er, jo nærmere vognen kommer man. Faren er derfor større for at man vil sparke borti tverrstangen når man triller. Dessverre er det få trehjulinger som leveres med teleskophåndtak.

Bor dere i eller i nærheten av Oslo, er dere hjertelig velkommen innom for å prøve en Indie.

Anonym sa...

Hei! Ville denne kunne egne seg som sovevogn i bhg også? Jenten min er 1,5 år og har vokst ut av vognen sin nå..vi har en Crescent classic. Liggende så stanger hun i kanten både foran og bak... Begynner i bhg i august og jeg har bare råd til å kjøpe én vogn foreløpig. Så får jeg evt kjøpe en brukt sovevogn etterhvert... Bumbleride har ganske lang ligge del har jeg skjønt, hvordan blir den med f.eks pose i også ift bredden da?

Maren

Vognverden sa...

Hei Maren!

Indie passer fint som sovevogn. Datteren min som var 97 cm lang i vinter, har hatt god plass selv med vinterpose gjennom hele vinteren. Kan anbefales:) Dette er en vogn som kan brukes som sovevogn så lenge man har behov for det.

Anonym sa...

Hei, passer voksing classic i denne vogna eller blir det trangt?:)

Vognverden sa...

Hei anonym!

Beklager sent svar.

Voksi skal passe fint i Indie, selvom det kan bli noe trangt med et stort barn i vinterposen.

Anonym sa...

Ser det snakkes om høye folk her, hvor høy er for høyt?..hehe
jeg er 173cm og lurer på om den blir for lav? jeg vil ikke bruke den på øverste hakket, da det ikke blir særlig behagelig å trille..

Vognverden sa...

Hei

Ingen fare. Jeg er 175 og triller på det midterste hakket, og mannen min er 185 og triller på det midterste eller det øverste.

Anonym sa...

Takk!
Da er det avgjort, det blir denne vognen:)
Vet du om regntrekket til tfk twinner twist passer til denne?
ikke det dobbelregntrekket selvsagt..;)

Vognverden sa...

Har dessverre ikke noe kjenskap til regntrekket fra TFK, men siden TFK er større enn Bumbleride vil jeg tro det passer.

Anonym sa...

Hei! Hvordan er den på snøføre? Mvh Thea

Vognverden sa...

Hei Thea!

Bumbleride indie er god på vinterføre og har ikke noe problem å komme seg frem på snøføre:)

anette sa...

Er kalesjen helt vanntett, slik at man evt kun trenger å kjøpe et vanntett stormtrekk som beskytter bena?

Vognverden sa...

Hei Anette!

Kalesjen er kun vannavvisende, så ved skikkelig regnvær vil det dessverre regne igjennom kalesjen. Men i lett regn har jeg selv brukt kun stormtrekk over barnet, men jeg anbefaler et regntrekk i ordentlig regn.

Anonym sa...

Hei, er det noen utsalgsbutikk i oslo som selger bumbleride indie? Står fast mellom den og MB, å skulle gjerne sett og prøvd vogna før evt kjøp..

Vognverden sa...

Hei anonym!

Vi har kontor og lager i Røa Næringspark, så du er hjertelig velkommen innom for en demo. Ta kontakt på bestilling@vognverden.no, så finner vi en tid:)

God nyttår!

Anonym sa...

Så flott, er det mulighet og evt kjøpe vogn da også, eller må det bestilles? Tar kontakt når jeg er i Oslo. Har et spørsmål til; Hvilken vogn har den største/bredeste sittedelen av Indie og MB?
Isabell

Vognverden sa...

Hei igjen!

Vi har alle farger på lager så du kan gjerne kjøpe med en vogn når du kommer:)

Indie har lengst sittedel, men er litt usikker på bredden. Skal få målt bredden når jeg kommer på jobb i morgen.

Anonym sa...

Heisann
Ser denne vognen kommer med en reise bag som ekstra utstyr, men ville du anbefalt denne om man skal reise på fly? da får man ve ikke noe på forsikringen om den skulle bli ødelagt? Hvilken reise bag for flyturer ville du anbefalt?

Vognverden sa...

Hei

Jeg vil anbefale transportbagen til Bumbleride eller Prampack. Fordelen med transportbagen til Bumbleride er at den er nettere og veier mindre. Jeg har ikke hørt om flyselskaper som ikke godkjenner denne som transportbag, men det må du nesten ta opp med de aktuelle flyselskapene.

Viv sa...

Ser du har nevnt hvilket regntrekk du anbefaler til sportdelen, men hvilken regntrekk passer til indie bagen?

Vognverden sa...

Hei

De fleste universale regntrekk til bagvogn passer til babybagen på Indie (samt sportsdelen).

Vi selger mest av de som heter Trille regntrekk samt regntrekkene fra Elodie Details. Begge disse typene sitter like fint på sportsdelen som på babybagen.

Veldig mange kunder kjøpe det regntrekket som heter Trille regntrekk sportsvogn, og bruker dette også på bagen. Det er ikke 100% optimalt, da det er designet for trehjuling/sportsvogn, men det holder helt tett og dekker hele babybagen.

annekathrine sa...

Hei,

jeg har akkurat mottatt Bumbleride Indie og gleder meg stort til å ta den I bruk!
Lurer på hvilken koppholder dere kan anbefale til den vognen? Det fulgte med en koppholder, men vil gjerne ha en på styret hvor det er plass til to drikker og lomme i midten. Hadde en fra 4ME fra før, men den ble veldig løs på Bumbleriden.

Må få takke for bra service og svært rask levering av vognen :)

Anne

Vognverden sa...

Hei Anne!

Jeg har dessverre ingen kjennskap til koppholderen til 4ME, men regner med at de fleste koppholderne er ganske like. Privat bruker jeg koppholderen fra Trille på min Indie, den blir heller ikke helt stram, men jeg syns det fungerer veldig fint.

Håper dere får mye glede av Indie i tiden fremover:)

Unknown sa...

Får min bumbleride som eg har bestilt av dere i morgen. Er den enkel å montere? Og hva slags verktøy trenger man til det? Gleder meg til å få den. Håper forventningene mine blir innfridd��

Unknown sa...

Hei
Jenta vår er 8 mndr nå, og er for stor til å ligge i bagen. Vi vurderer å gå over til en lettere vogn enn den vi har (brio kombi fra 2007)
Vi trenger ei helårsvogn som er god til daglig bruk(i det Norske klimaet), som er lett og der rygstøtten kan leges godt ned(med tanke på soving i bhg. Vi har tenkt litt på Bumbleride Indie, hva tror du om den?

Unknown sa...

Vi vurderte også Trille joggevogn, men ut i fra omtlen ser jeg at den er noe mer åpen, ikke fult så lun kanskje? Ønsker ei vogn som skjermer litt for vær og vind...

Vognverden sa...

Hei Kabi Tyvoll

Da vil jeg helt klart anbefale Bumbleride Indie. Trille Jogger er en enkel joggevogn uten noe "ekstra", og jeg vil derfor ikke anbefale dette som hovedvogn.

Bumbleride Indie sin sportsdel er designet for å passe fra nyfødt (i USA bruker de sjelden babybag) og har derfor helt flat liggestilling. Den er romslig og har meget god liggekomfort. Min datter på 3,5 år sover fremdeles godt i denne vognen.

Anonym sa...

Hei!

Jeg er på utkikk etter en tvillingvogn og hadde egentlig bestemt meg for tfk da ingen av forhandlerne jeg tok kontakt med hadde bumbleride indie twin som jeg kunne se på. Jeg synes bumbleride virker mye enklere å håndtere enn tfk. Jeg har tenkt til å bruke den fra dag 1, med bag. Har dere noen erfaring med tvillingvognen? Er det like mange fargevalg på tvillingvognen?

Mvh
Nina

Vognverden sa...

Hei Nina!

Bumbleride Indie Twin finnes i 2 farger: lotus blue og jet black. Vi har begge fargene utstilt hos oss på Røa, Oslo, hvis du bor i nærheten og vil komme innom for å se på de.

Bumbleride Indie Twin er en av de netteste og enkleste tvillingvognene på markedet, og den har de letteste bagene (en stor fordel når man har 2 babyer) på markedet. Vi kan virkelig anbefale denne tvillingvognen.

Her kan du lese hva noen av kundene våre sier om vognen:

http://www.vognverden.blogspot.no/2012/06/brukeromtaler-bumbleride-indie-twin.html

Anonym sa...

Takk for raskt svar!

Det var jo litt kjedelige farger da:-). Er det bare å komme innom i Aslakveien, eller må man ha avtale?

Kom forresten ikke inn på bloggen - siden finnes ikke står det.

Mvh
Nina

Vognverden sa...

Hmm, så rart. Den skal være riktig:

http://www.vognverden.blogspot.no/2012/06/brukeromtaler-bumbleride-indie-twin.html

Du finner den også under kategorien brukeromtaler, og litt ned på siden.

Det er greit å avtale tid på forhånd. Ta kontakt via kontaktskjema på nettsiden eller pr mail til bestilling@vognverden.no

Anonym sa...

Hei. Om man kommer innom showrommet på Røa og faller for vogna, kan man da kjøpe den der og da eller må man hjem å bestille den på nett?

Vognverden sa...

Hei anonym!

Du kan kjøpe og få med deg vognen samme dag hvis du kommer innom oss på Røa:) Det er imidlertid greit å avtale tid på forhånd, da vi kun har mulighet til å demonstrere en vogn av gangen:)

Anonym sa...

Hei! Får dere inn koppholderen som hører til Bumbleride i nærmeste fremtid? Såg den på hjemmesiden deres og den var jo bare heelt perfekt! MÅ HA!! (http://www.bumbleride.com/stroller-accessories/parent-pack)

Ingrid sa...

Hei

Vurderer å bytte ut min Brio Go Next mot Bumbleride Indie. Det eneste jeg lurer på er om denne vognen har bedre plass enn Go? Go har jo en total liggelengde på 102 cm, Bumbleride på 95 cm. Men det Go har veldig kort fotbrett og er kanskje ikke like høy under kalesjen?? Så hvilken vogn passer best til store barn?
Takk for svar:)

Anonym sa...

Hei

Vurderer å bytte ut min Brio Go Next mot Bumbleride Indie. Det eneste jeg lurer på er om denne vognen har bedre plass enn Go? Go har jo en total liggelengde på 102 cm, Bumbleride på 95 cm. Men det Go har veldig kort fotbrett og er kanskje ikke like høy under kalesjen?? Så hvilken vogn passer best til store barn?
Takk for svar:)

Vognverden sa...

Hei!

Sittedelene på Bumbleride Indie og Brio Go Next er utformet veldig forskjellig, så det blir litt feil å kun sammenligne cm. Setet til Indie er bredere og det er høyere under kalesjen, så personlig syns jeg denne passer bedre til større barn. Min datter på 4 år (105 cm lang) har fremdeles plass i Indie, men ser altfor stor og forvokst ut i en Brio GO. Indie tåler en vekt på 20 kg og har veldig god høyde under kalesjen, så selv en lang førsteklassing fikk plass i denne vognen da vi testet den i 2012. Med andre ord er det garantert at den holder ut vognperioden:)

Anonym sa...

Takk for utfyllende svar!
Lurer på om det er mulig å komme innom å se på vognen?
Har dere den inne i Fog Grey ? ( lå ikke på nettsiden)

Anastasia sa...

Hei,
Lurer på om Bumbleride Indie egner seg om vinter ( med tanke på stabilitet) og ikke minst hvilken type vognpose passer/anbefaler dere? Bor i Nord og her er det mye vind og snø.. det kan være -15-20 grader.. viktig da at vogn er stabil og skjermer for vær.. forresten, er det justerbar håndtak?

Tusen takk for svar :)

Vognverden sa...

Hei Anastasia og beklager sent svar.

Jeg har nå trillet Bumbleride Indie i 3 vintre og kan fortelle at det er en av de letteste vognene å trille på snø. Den er utrolig stabil og god og har en stor skjermende kalesje. Det er justerbart håndtak, og forhjulet kan låses for bedre stabilitet på vinterføre. Er det veldig surt og mye vind, kan jeg anbefale å kjøpe et stormtrekk til vognen. Både Cab-on og Stay-put sine stormtrekk passer flott på Indie. De aller fleste vognposer passer i denne vognen.

Sigrid sa...

Hei,
Jeg lurer på hvor aktuell denne anmeldelsen fortsatt er siden artikkelen er jo fra 2012 - er Bumbelride Indie fortsatt en favoritt?
Jeg ser også at det også har kommet en Bubmelbride Indie 4. Har du noen erfaring med fordeler/ulemper med denne fremfor 3-hjulingen?
Vil en bag som er laget til Bumbelride Indie også passe til Bumbelride Indie 4?

Vognverden sa...

Hei Sigrid!

Ja, Bumbleride Indie er fremdeles vår mest solgte barnevogn og fremdeles min personlige favoritt :) Her finner du en nyere brukeromtale av 2015 modellen, skrevet av en kunde av oss: http://www.vognverden.blogspot.no/2015/03/brukeromtale-bumbleride-indie-2015.html

Bumbleride Indie og Indie 4 er ganske så like. Men Indie 4 er litt tyngre, har litt kortere liggelengde og tyngdepunktet litt lengre frem. Bumbleride Indie 4 kommer komplett med babybag og sportsdel, mens man må kjøpe babybagen separat til Indie (babybagene passer dessverre ikke om hverandre).